Monday 31 October 2011

Aktiviti Cat Kelas

Akhirnya, kelas-kelas di MRSM Pengkalan Hulu bakal memiliki wajah yg baru setelah 3 tahun MRSM ini dibina.. Sebab? kelas-kelas ini akan dicatkan mengikut 2 warna yg tlh dipilih sendiri oleh ahli-ahli kelas masing2. Bahagian dinding bawah akan dicatkan dengan warna gelap dan bahagian atas sebaliknya. Untuk mengelakkan dua bahagian cat ini daripada bertembung, cat putih telah menjadi sempadan antara dua bahagian ni. Proses mengecat kelas ini mengikut giliran yg telah ditetapkn..
proses mengecat putih utk sempadannya
Lupa nk bgtau, sebelum tu kena kikis dulu kesan2 selotep pd dinding tu bg mengelak kecacatan pd dinding stelah habis mengecat nnti..
proses mengikis kesan2 selotep pd dinding..

sempat berposing walaupn sdg letih bekerja..
Bila mengecat ni mesti barang2 yg bersangkut pd dinding dan barang2 yg dirapatkan pd dinding perlu dialihkan dahulu.. barang bersangkut seperti papan putih dialihkn dengan bantuan staf MRSMPH. Brg2 yg dirapatkn ke dinding ttu lak kitorg la yg kena alihkn sendiri seperti loker..
Staf maktab sedang gigih mengalihkn papan putih drpd dinding
Pada prep petang, kerja mengecat ini dismbgkn lg.. Kali ni bermulalah proses cat kelas.. Peralatan mengecat semuanya telah disediakn oleh pihak mktb.. Kelas ini dicatkan oleh ahli2 kelas masing2 dismping dgn bantuan  guru.
Proses cat kelas bermula!!
Sdg gigih untuk menceriakn kelas..
Antara guru yg bertanggungjwb dlm aktiviti ini (bahagian tengah, mencangkung)
Timbalan Pengetua HEP juga turut memberi bantuan dan tips2 yg brguna dlm aktiviti ini..

Setelah selesai mengecat kelas, brg2 yg tlh dialihkn td disusunkn semula mengikut tmpt asalnya.. Sekian..

No comments:

Post a Comment